Kies uw product

Mercedes-Benz SL-Klasse 230 SL Pagode 1966

€ 114.950

incl. BTW/BPM en rijklaarmaakkosten.

  • Voertuiggegevens
  • Extra gegevens
  • Opties & Accessoires
  • Financiering
  • Opmerkingen
  • Stel een vraag

Dealergegevens

Cor Millenaar B.V.
Oosteinderweg 340
1432 BE Aalsmeer
Tel. +31(0)297 - 33 00 11

Voertuiggegevens

  • Brandstof

    Benzine

  • Aantal deuren

    2

  • Transmissie

    Handgeschakeld

  • Kleur

    Grijs - Grafiet Grijs (190G)

  • Kilometerstand

    31.500 km

  • Datum deel 1

    29-06-1966

  • Kenteken

    DH-31-92

  • Type voertuig (btw)

    Marge

Extra gegevens

  • Motor

  • Cilinderinhoud

    2.308 CC

  • Motor vermogen

    125kW (170 PK)

  • Aantal cilinders

    6

  • Verbruik & Prestaties

  • Verbruik stad

    0.0 liter/100km

  • Acceleratie (0-100)

    9,5 seconde

  • Verbruik snelweg

    0.0 liter/100km

  • Topsnelheid

    180 km/h

  • Verbruik gemiddeld

    0.0 liter/100km

Opties & Accessoires

  • Lederen Bekleding

Onze Afspraak

Naam van uw verkoper

Direct telefoonnummer

E-mailadres

  • Verkoopprijs
  • 114.950
  • Inruil/Aanbetaling
  • Uw Prijs

Financiering

Contante waarde (aanschafprijs) Contante betaling (aanbetaling) Totale krediet bedrag Termijn bedrag per maand Debet rentevoet (vast) Jaarlijks kosten percentage Duur van de krediet overeenkomst Totaal door u te betalen bedrag
a% a% maanden

* Dit aflopend krediet in de vorm van huurkoop wordt u aangeboden door Mercedes-Benz Financial handelsnaam van Mercedes-Benz Financial Services Nederland B.V. (KvK nummer 30079040, AFM vergunningsnummer 12013436) onder voorbehoud van kredietacceptatie. Elke kredietaanvraag wordt getoetst bij het Bureau Krediet Registratie te Tiel. Tegelijk met betaling van de laatste maandtermijn dient een slottermijn te worden voldaan. Deze slottermijn bedraagt € . In de vaste debetrentevoet op jaarbasis komen alle kosten van het krediet tot uitdrukking, omdat Mercedes-Benz Financial naast de rente geen andere kosten berekent, is het jaarlijks kostenpercentage (JKP) gelijk aan de debetrentevoet. De Algemene Voorwaarden Betaalplan Mercedes-Benz Financial Services Nederland B.V. zijn van toepassing op deze offerte. De kredietovereenkomst wordt afgesloten op uw privé naam. Alle bedragen inclusief btw. Prijswijzigingen en drukfouten voorbehouden. 

`

Opmerkingen

Prachtige Mercedes-Benz 230SL Pagode, in de originele voertuigkleur Grafiet grijs (190G).
Deze Pagode, geheel Matching Numbers, is body on gerestaureerd waarbij de originaliteit van het voertuig optimaal gewaarborgd is. De carrosserie van de Pagode was voor de restauratie al in goede staat en bevatte slechts drie plekjes waaraan zeer gering laswerk is verricht. De Pagode stond nog grotendeels in de 1e lak die door de ouderdom lichtgrijs geworden was. De auto is werkelijk super strak gemaakt, en weer in zijn originele kleur gespoten. Al het chroomwerk van het exterieur is professioneel en hoogwaardig opnieuw verchroomt. Hoogwaardige kwaliteit en oog voor detail kenmerken de wijze waarop deze 230SL is gerestaureerd. De restauratie is volledig gedocumenteerd middels gespecificeerde facturen van onze onderneming. Ook is er een complete fotoreportage van alle werkzaamheden aanwezig. Hieronder in grote lijnen de technisch werkzaamheden die wij afgelopen jaar aan de Pagode hebben uitgevoerd:

- Carrosserierestauratie en weer gespoten in originele kleur
- Chroomwerk professioneel opnieuw verchroomd
- Motor deelrevisie uitgevoerd, koppakking en keerringen vervangen
- Ruil inspuitpomp gemonteerd
- Motor en motorruimte gereconditioneerd (w.o. leidingwerk gepassiveerd)
- Versnellingsbak revisie uitgevoerd
- Ophanging compleet gereviseerd (lagers, bussen en rubbers)
- Remrevisie uitgevoerd, wiellagers deels vervangen, overige nieuw vet en afgesteld
- Nieuw uitlaatsysteem gemonteerd
- Compleet gasmechanisme gereviseerd



Algemeen:

De Mercedes-Benz W113 (1963-1971) was de opvolger van de legendarische 190 SL . Het ontwerp van Paul Bracq en Béla Barényi was wat hoekiger dan zijn voorgangers en was de eerste SL waarbij omvangrijk geïnvesteerd werd in veiligheidsvoorzieningen zoals de door Barényi bedachte kreukelzone. Scherpe kanten en hoeken verdwenen uit het interieur, veiligheidsgordels waren destijds nog niet verplicht maar wel verkrijgbaar. Om gewicht te reduceren waren de deuren, motorkap en kofferdeksel van aluminium vervaardigd. De twee-zits cabriolet werd meestal met soft-top geleverd. De optionele hard-top was licht gewelfd als het dak van een Chinese tempel en werd daardoor in de volksmond al gauw “pagode” genoemd. Tegen meerprijs was een 2+2 Roadster met hard-top leverbaar, het zogenaamde California-model.

De als eerste geïntroduceerde 230 SL (1963-1967) was uitgerust met een 2306 cc, zescilinder inlijn-motor, goed voor 150 pk en een topsnelheid van 200 km / h. Er werden 19.831 exemplaren van de 230 SL verkocht, waarvan 4.752 in de USA.

Onze advertenties zijn met de grootst mogelijke zorg samengesteld.
Er kunnen geen rechten worden ontleend aan foutieve invoer van accessoires, opties, druk -en zetfouten.

Stel een vraag

 
 
 
 



Neem contact op

Cor Millenaar B.V.
Oosteinderweg 340
1432 BE Aalsmeer
Tel. +31(0)297 - 33 00 11

Openingstijden

Maandag:

09.00 - 18.00 uur

Dinsdag:

09.00 - 18.00 uur

Woensdag:

09.00 - 18.00 uur

Donderdag:

09.00 - 18.00 uur

Vrijdag:

09.00 - 18.00 uur

Zaterdag:

10.00 - 16.00 uur